Dijital Pazarlama Nedir? Biraz Daha Derine İnelim…

Devamı ↓

Dijital Pazarlama Nedir? Biraz Daha Derine İnelim…

Kendinize hiç 'dijital pazarlama nedir?' diye sormuşmuydunuz? O zaman daha fazla kendinizi yormayın - tüm cevapları burada bulabilirsiniz…

Dijital dünya, reklam ve multimedya gevezeliklerini duymak için mücadele eden markalarla dolu yoğun bir yer. Dijital pazarlama hizmetleri, markaların çevrimiçi varlıklarını nihayetinde yükselterek fark edilmelerine yardımcı olmak için ortaya çıkmış bir teknik. Organik arama motoru sonuçlarından, sosyal medyadan, PPC (Tıklama Başına Ödeme) reklamcılığından veya içerik pazarlamasından yararlanarak elde edilen daha fazla çevrimiçi görünürlüğe sahip olmak, hedef kitlenizi web sayfalarınıza yönlendirerek potansiyel müşteri sayısını artırmayı sağlıyor.

Pazarlamacılar bu süreci 'dönüşüm hunisi' olarak tanımlıyor. Markanızın adının dijital alanda görülmesi, kullanıcıyı müşteri olma yolunda başlatan ilk adımdır. Markanız görüldüğünde, ister arama motorlarında ister ücretli reklam yoluyla, kullanıcıların web sitenizi ziyaret etme ve yeniden ziyaret etme olasılığı daha yüksektir. Bu, ilgi çekici içerik yoluyla potansiyel müşterilerinizin markanızla bağlantı kurmalarına ve CRO'nun küçük bir yardımıyla, sonunda ürün veya hizmetinizi satın almalarına yardımcı olur.

Güçlü bir dijital pazarlama stratejisine sahip bir marka, bu yolculuğun tüm aşamalarındaki kullanıcıları hedeflemek için reklamcılar, SEO'yu ve içerik pazarlamasını kullanır. Kendinize hiç 'dijital pazarlama nedir?' diye sormuşmuydunuz? O zaman daha fazla kendinizi yormayın - tüm cevapları burada bulabilirsiniz…

Dijital Pazarlama Hizmetlerinin Türleri ve Rolleri

SEO

SEO, Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Bu, organik arama motoru sıralamalarından yararlanmak için tekniklerin ortak kullanımıdır. "Organik", bu anlamda, desteklenmeyen (ücretli olmayan) arama sonuçlarını ifade eder. Bir marka için, ilk SERP'de (arama motoru sonuç sayfası) web sitesi sıralamasının bulunması, çevrimiçi görünürlüğünü ve dolayısıyla tıklama oranını büyük ölçüde artırır. İlk üç organik arama sonucundaki sıralama, SEO'nun "kutsal kasesi" dir. SEO'da kullanılan teknikler arasında bağlantı kurma, site denetimi, site hızını artırma, anahtar kelime hedefleme ve genellikle web sitelerinin arama motorları için tamamen optimize edilmesini sağlamak yer alır.

PPC Reklamcılık

PPC, "Tıklama Başına Ödeme" anlamına gelir. Bu, markaların reklamları her tıklandığında bir ücret ödediği bir çevrimiçi reklamcılık türüdür. Bu reklamları oluşturmak PPC reklamvereninin görevidir. SERP'lerde görünen ve web sayfalarında görünen iki ana PPC reklamı türü vardır. Arama motoru reklamcılığı, PPC pazarlamacısının rolünün müşterilerinin müşterileriyle (çoğunlukla Google Adwords'te) alakalı arama terimleri için teklif vermesiyle PPC'nin en popüler şeklidir. Bu onlara SERP'lerin üstündeki sponsorlu bağlantılarda bir yer sağlar.

İçerik Pazarlama

İçerik pazarlaması, iş hedeflerine ulaşmak için içeriğin üretilmesi ve paylaşılmasına yönelik stratejik ve yaratıcı bir yaklaşımdır. İçerik, konum ve biçim açısından farklılık gösterebilir. Video, resim, kopya, makaleler, bloglar ve grafikler şeklinde olabilir. İçerik genellikle yerinde ve site dışında iki kategoriye ayrılır. Yerinde, web sitenizdeki kopya veya web sitenizin ana sayfasının açıklayıcı bir videosu olabilir; Markanın dijital pazarlama hedeflerine bağlı olarak, içerik pazarlaması, yeni müşterilerle etkileşime girerek ve mevcut müşterileri geri dönmeye (SEO'yu destekleyerek ve Sosyal Medya'yı kullanarak) teşvik etmeye, düzenli içerik çıktısını ve PR'yi teşvik ederek marka yakınlığını artırmak için kullanılır.

Sosyal Medya

Sosyal medya pazarlaması iki önemli unsurdan oluşur. Ücretli sosyal ve organik sosyal. Ücretli sosyal medyayı kullanmak markaların sosyal medya yayınlarını doğru kitlenin önüne koymalarını sağlar. Facebook ve Twitter gibi platformlar, kullanıcılarının çok çeşitli demografik ve ilgi alanı verilerini izler. Bu bilgiler daha sonra ücretli sosyal medya uzmanları tarafından, bir markanın yayınının onunla ilgilenme olasılığı daha yüksek olan kişiler tarafından görülmesini sağlamak ve dolayısıyla tıklamak, etkileşim kurmak veya dönüştürmek (amaca bağlı olarak) için kullanılabilir. Ücretli sosyal medya yayınları her zaman böyle işaretlenir. Organik sosyal medya, sosyal kanallarınızdaki haberler veya ürünler hakkında ücretsiz olarak yayın göndermeyi içerir. Kuruluşların, içeriklerini kolayca tüketilen, yüksek kaliteli bir ciro elde eden, etkileşimli bir topluluğa gösterebilecekleri bir araç sağlar. Sosyal medya pazarlaması da mevcut müşterileri elde tutmada önemli bir rol oynamaktadır. Markaların, kitleyi elde tutmanın kritik bir parçası olan sorgulara ve şikayetlere yanıt vermesine olanak tanır.

Dijital pazarlama, çok çeşitli çevrimiçi pazarlama hizmetlerinden oluşur ve genellikle iş hedeflerinize uygun hizmetlerin bir kombinasyonu gerekir. Amaç ister SERP'lerde daha fazla çevrimiçi görünürlük elde etmek, ister PPC yoluyla reklam, içerik oluşturma / sosyal medya veya yukarıdakilerin tümü olsun, çevrimiçi pazarlamanın sonuçları aynı kalır; markanızın bilinirliğini artırmak ve alakalı trafiği doğru sayfalara çekmek. Kendinize "dijital pazarlama nedir?" Sorusunu sormak, dijital pazarlama stratejinizi oluşturma yolundaki ilk adımdır! Sizde işlerinizi dijital dünyada büyütmek isterseniz benimle aşağıdaki butonları kullanarak iletişime geçebilir ve dijital pazarlama eğitimi ile dijital pazarlama danışmanlığı hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Eğitimi

Dijital Pazarlama Danışmanlığı

Küçük ve orta boy işletmeler için etkili dijital pazarlama teknikleri kitabının yazarından, işletmeniz için dijital pazarlama danışmalığı ve ekibiniz için dijital pazarlama eğitimi alarak sürdürülebilir bir büyüme sağlayın. Hedeflerin belirlenmesi, verimli bir stratejinin oluşturulması ve uygulanabilir bir planlama ile işlerinizi büyütün.

Copyright © All rights reserved | Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmeni & Yazarı