SEO Danışmanlığı

Markanızı internette daha fazla kişiye organik olarak ulaştırın. SEO danışmanlığı ile sürdürülebilir, kalıcı ve reklamlara göre daha az maliyetli bir teknik ile rakiplerinizi önüne geçin.

Detaylı Web Sitesi SEO Analizi

SEO Danışmanlığı Nedir?

SEO Danışmanlığı; web sitenize organik trafik çekmek, arama motorlarında işinizle ve hedeflediğiniz anahtar kelimelerle yapılan aramalarda web sitenizin görünmesini sağlamak, arama motorlarının web sitenizin içeriğini anlayacak formata getirilmesini sağlamak, web sitenizin yapısal, teknik ve içeriksel anlamda SEO'ya uyumlu hala getirmek, rakiplerinizin sıralamalarını geçmek ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanız için bir SEO danışmanı tarafından alabileceğiniz bir SEO danışmanlığı hizmetidir.

Organik trafik elde etmenizi sağlayan ve marka bilinirliğinizi artıracak SEO kampanyaları, dijital pazarlama aksiyonlarınız için çok önemli bir alandır. İnternet kullanıcıları tarafından ücretli reklamlara kıyasla çok daha güvenilir olarak algılanır. Ayrıca teknik SEO alanı özellikle uzmanlı ve deneyim ister. Bu nedenle SEO danışmanı seçerken çok dikkatli olunmalıdır. Tecrübesiz veya kuralsız SEO teknikleri uygulayan bir SEO danışmanı, size yarardan çok zarar getirebilir.

Bir SEO danışmanı, web sitenize organik yani ücretsiz trafik çekmek ve rakiplerinizden önde olmanızı sağlamak için web sitenizdeki gerekli optimizasyonları yapan kişidir. Arama motoru optimizasyonu yaparken pazar dinamikleri içerisinde kullanılan SEO araçları ile belirli bir yapılacaklar listesini takip etmek ve Google'ın yayınladığı algoritmalara uyum sağlayarak sürekli optimizasyonlar yapmak çok önemlidir ve bunu teknik SEO bilgi sahibi birçok kişi yapabilir. Fakat bir SEO stratejisi ve bu stratejiye göre bir plan belirlemek ise ancak 10 yıldan fazla SEO deneyimi olan bir SEO danışmanı tarafından yapılabilir.

seo danışmanlığı
SEO Danışmanlığı ile elde edilmiş organik trafik görseli

SEO Danışmanlığı Karmaşık Görünebilir

SEO danışmalık hizmeti, SEO uygulamaları, yapılacak SEO optimizasyonları, SEO ajansı/danışmanıyla çalışma, sunulan hizmetlerin detayları, yapılan işler-nasıl yapılacağı gibi konular hizmeti alacak kişi ve kurumlar tarafından karmaşık görülebilir. Bu noktada Bora Kurum gibi dijital pazarlama eğitimleri veren ve bu alanda dijital pazarlama kitabı yazmış bir danışman tarafından bu hizmeti almak size sade, anlaşılabilir, sonuç odaklı ve ne aldığınızı net olarak gösterebilecek bir hizmet sunabilir.

Organik ve Ücretli Sonuçlar Hakkında

Google'da bir arama yapıldığında iki farklı sonuç gösterilir. Üst sırada bulunan 3-5 adet ve yanında "reklam" olarak belirtilmiş olan sonuçlar Google Ads ile verilen ücretli reklamlara ait sonuçlardır. Bu reklamların akabinde ise ilk gösterilen sonuç organik olarak Google sıralaması almak sonuçtur. Her arama terimi için farklı sonuçlar ve farklı bir algoritma hesaplaması sonucunda bu sonuçlar Google tarafından gösterilir. İnternet kullanıcıları arama yaptığı andan itibaren Google yaklaşık 0.5-1.5 saniye arasında bu hesaplamayı yaparak güncel organik sıralamaları gösterir.

16 Haziran 2022 tarihinde yaptığımız bir örnek Google aramasında, aşağıda gösterilen örnekte olduğu gibi "otel rezervasyonu" araması yapan bir internet kullanıcısına Google bazı ücretli reklamlar ve organik arama sonuçları verdi. İlk sıralarda yeşil ile belirtilen alanlar Google ücretli sonuçları ve mavi ile işaretlenmiş olan ise organik arama sonucudur.

seo
Organik ve ücretli sonuçların karşılaştırılması görseli

"Otel rezervasyonu" gibi bazı arama terimlerinde rekabet oldukça yüksektir. Bu da ücretli arama sonuçlarında gösterilmek, gösterildikten sonra ilk sayfada olmak ve ilk sayfada olduktan sonra da ilk üç sırada olmak için arama yaptığımız dönemde tıklama başına maliyet 45 TL civalarıydı. Bu demek oluyor ki her tıklamaya 45 TL ücret ödemek gerekir. Günlük arama hacmi 7.000 adeti geçen bu tarz aramalarda ortalama ödenecek Google Ads reklam bedeli aşağı yukarı 315.000 TL'lere kadar gelmektedir. Bu noktada SEO danışmanlığı ile elde edilebilecek organik aramaların önemi çok büyüktür. Özellike yüksek bütçelere sahip firmalara karşı veya ücretli reklamlara karşı, elde edilebilecek organik trafikler işletmeler için can kurtaran olabilir.

Bu örnekte olduğu gibi Hotels.com, Booking.com, Enuygun.com ve Otelz.com gibi web siteleri "otel rezervasyonu" arama kelimesi için ücret öderken, Tatilbudur.com yaptığı SEO çalışmaları sayesinde organik trafik elde ederek rakiplerinin reklam harcamaları yerine herhangi bir reklam harcaması yapmadan kaliteli ve sürdürülebilir bir trafik elde etmektedir.

SEO ve Google

SEO danışmanlığı hizmetini anlamak için Google yani arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamak önemlidir. Google arama motorları arasında özellikle ülkemizde en büyük pazar payına sahip arama motorudur. Bu nedenle neredeyse tüm SEO çalışmaları Google algoritmalarına uygun şekilde yapılmalıdır. Google, bazı web sitelerinin diğerlerine göre daha üst sıralarda çıkmalarını sağlamak için algoritmalarını sürekli olarak günceller. Bu iyi optimize edilmesi gereken bir web sitesinin sürekli olarak bu algoritma güncellemelerine uygun olarak güncellenmesine ihtiyaç olduğu anlamına gelir.

Google ve SEO arasındaki ilişki hakkında ne kadar bilgi sahibi olmayı istemek tamamen kişisel bir seçimdir. Bir işletme veya işletme sahibi için SEO'dan yararlanmak için sektörü ve SEO tekniğini tamamen anlamanıza gerek yoktur. Buradaki en önemli yaklaşım, ulaşmak istediğiniz hedefin ne olduğunu iyi bilmek, neden SEO ile çalışmak istediğinizi belirlemek ve sonuçları almak konusunda istekli olmaktır.

Arama Motoru Optimizasyonunda Bilmeniz Gereken İki Başlık

SEO danışmanlığı almak istediğinizde, genel anlamda size sunulacak iki başlık bulunur: On-site (site içi) ve off-site (site dışı) optimizasyonlarıdır. Tüm SEO geliştirmeleri bu iki başlık alında işlenir ve uygulanır.

Site İçi SEO

Site içi SEO danışmanlığı, yalnızca siteniz içerisinde yapılacak geliştirmeler ve optimizasyonları içerir. SEO'ya başlamak için ilk olarak site içi SEO aksiyonları yapılmalıdır. Birçok kişi SEO çalışmalarını link yapısının oluşturulması ve sosyal paylaşımlardan elde edilen linkler gibi site dışı teknikleri olarak düşünür. Fakat, site dışı SEO aksiyonlarından önce her zaman, bir SEO danışmanı önce site içi sorunları üzerine yoğunlaşır, bunları düzeltir ve siteyi Google'ın seveceği bir yapıya getirir. Bu bağlamda site içi SEO geliştirmelerini yapan kişiler genel olarak web master olarak bilinene web sitesi geliştiricileridir.

Her SEO danışmanı site içi SEO uygulaması yapmayabilir. Bunun nedeni web sitenizin dizayn edilme süreci, alt yapısı ve kullanılan yazılım dilidir. Her durumda site içi SEO yapılacaklar listesi SEO danışmanı tarafndan oluşturulur ve web sitenizin yazılımcısına liste halinde sunulur. Bununla birlikte WordPress gibi çok yaygın kullanılan web sitesi alt yapılarından birine sahipseniz, site içi SEO güncellemeleri konusunda size destek verebileceğimizi belirlebiliriz.

Site içi SEO'nun en önemli unsurlarından biri de meta etiketler olarak bilinen başlık etiketleri, açıklamaları ve diğer etiketlerdir. Bu noktada SEO danışmanı bu etikerler konusunda web siteniz için ve Google'da sıralama alarak rakiplerinizin üzerine çıkabilmeniz için en mükemmel başlık ve açıklama yazılarını size sunar. İşte bu bir site içi SEO için çalışacağınız web geliştiricisinin yapamayacağı bir şeydir. Bu nedenle SEO danışmanı site içi SEO işleri için çok önemli bir kaynaktır.

Kaliteli içerik ve web sitesiniz kullanılacak anahtar kelimelerin seçilmesi ve yoğunluğu site içi SEO anlamında çok önemlidir. Bu çok iyi bir denge içerisinde kurgulanmalıdır. Yeni Google algoritma güncellemeleri artık sadece anahtar kelime yazarak Google'da yükselinemeyeceğini, bunun yerine semantik bir içerik üretilmesi gerektiğini söylüyor.

Bu anlamda doğru içeriğin üretilmesi, hali hazırda site bulunan içeriğin bu algoritmalara göre optimize edilmesi, sitenin yapısı, hızı, verilerin yapılandırılması ve diğer tüm hususlar için site içi SEO için bir SEO danışmanı ile çalışmalısınız.

Site Dışı SEO

Site dışı SEO daha yaygın olarak bilinebilir. Backlink yani web sitenize verilen geri bağlantılar, sosyal medya paylaşımlarınız ile web sitenize ziyaretçi çekmek, Google Ads reklamları ile trafik elde etmek ve diğer geleneksel pazarlama faaliyetleriniz ile müşterilerinizin web sitenizi ziyaret etmesini sağlamak olarak bilinir. İnternette sunulan birçok SEO danışmanlığı hizmeti site dışı SEO kategorisine girebilir. Lakin Bora Kurum SEO danışmanlığı hem site içi hem de site dışı SEO danışmalığı hizmetini içerir. Bir SEO danışmanlığının en büyük kısmı, SEO dünyasının hassas bir dengede olduğunu bilmektir. Site dışı SEO danışmanlığı noktasında, bir web sitesinin ihtiyaçlarını, rakiplerinin derinlemesine analizini ve internet endüstrisi hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak gerekir.

Site dışı SEO'da hem aşırı optimize, iyileştirme ve geliştirme hem de yetersiz optimizasyon yapmak kolaydır. Bir site dışı SEO danışmanın görevi, en iyi sonuçları garanti etmek için değil, en sürdürülebilir ve gerçekçi sonuçları sunmak için doğru ve verimli bir optimizasyon dengesini hedefleyecek stratejiyi oluşturmak ve bu planı uygulamak için gerekli bilgi ve tecrübeye sahip olmaktır. Bu noktada web sitenizi bir numaraya çıkaracak sözler genel anlamda sadece zaman ve para kaybı olarak görülmedilir. Örneğin sizi bir numara yapacağını iddasında bulunan bir SEO danışmanı ya rakiplerinizden biri ile de çalışıyorsa? Ya da sizden sonra onlardan biriyle çalışacaksa? Bu gibi sorular maalesef SEO danışmanlığı için oldukça handikaplı durumlar içerir. Bu noktada seçeceğiniz SEO danışmanı ile bir sözleşme yapmayı unutmayın.

SEO Danışmanlığı Hizmeti Neleri İçerir?

Bir SEO danışmanının birçok farklı görevi bulunur. Esasen, SEO danışmanı öncelikle üzerinde çalışılacak web sitesinin tam ve detaylı bir sorun analizini sunar.

Detaylı SEO Analizi Almak İçin Tıklayınız

Bu analiz ile birlikte hangi aksiyonları alınması gerektiği, yukarıda bahsedildiği şekilde ne gibi site için SEO ve site dışı SEO çalışmaları yapılması gerektiği konusunda bir açıklama verir. SEO çalışmalarının her web sitesi için kendine özel dinamikleri bulunur. Her web sitesinin kendine ait geliştirmeleri, iyileştirmeleri, site içi ve site dışı alınması gereken SEO aksiyonları vardır. Bu nedenle bir web sitesi için alacağınız SEO danışmanlığı hizmetinin profesyonel ve tecrübeli bir SEO danışmanı tarafından olması kalıcı ve sürdürülebilir bir SEO başarısı için olmazsa olmazdır.

Web Siteniz İçin SEO Analizi

İnternette birçok SEO analiz aracına ulaşabilirsiniz ve bu araçların sunduğu raporlarda web sitenize ait sorunları görebilirsiniz. Buradaki ana problem bu sorunları gördükten sonra anlayamamaktır. Bu anlamda ücretsiz bir SEO analiz aracı kullanmak yerine aşağıdaki formu doldurarak web sitenize özel olarak Bora Kurum SEO danışmanlığı tarafından gerçek kişiler tarafından hazırlanacak bir SEO analiz raporu alabilirsiniz.

Size e-posta ile iletilecek bu SEO analiz raporunda, web sitenize ait site içi ve site dışı SEO sorunlarının tümünü detaylı olarak görebilir. Bu sorunlar karşısında genelgeçer başlıklar yerine, sizin web sitesinize özel olarak yapılması gerekenlerin tümünü liste halinde görebilirsiniz. Açık, net ve anlaşılabilir bir şekilde SEO danışmanlarımızın ileteceği sorun ve çözüm başlıkları sayesinde SEO danışmanlığı yatırımı konusunda kararını daha bilinçli ve doğru şekilde verebilirsiniz.

Detaylı Web Sitesi SEO Analiz Formu

Bora Kurum SEO danışmanlığında alabileceğiniz hizmetlerin tümünde anlaşılabilir bir dil, sonuç odaklı bir yaklaşım ve gerçek hedefler üzerine bir strateji ve plan belirlenir. Web siteniz ile yapabilecekleriniz ve yapamayacaklarınız doğru şekilde size iletilir. Milyon TL'den fazla SEO yatırımları ve milyonlarca geri bağlantılara sahip, 10 kişiden fazla SEO ekipleri olan firmalar karşısında sizi bir numara yapabileceğini - üstelik çok kısa sürede - iddia eden SEO ajanları ve SEO danışmanlarından farklı olarak Bora Kurum SEO danışmanlığı size sadece gerçekleri ve gerçekçi hedefleri sunar. Bazen bazı firmalar için SEO danışmanlığı almak yanlızca para ve zaman kaybı olabilir. İyi ve tecrübeli bir SEO danışmanının bir diğer görevi de bu gibi durumlarda kişi ve kurumları uyarmak olmalıdır. Bu anlamda en doğru ve verimli hizmeti almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Küçük ve orta boy işletmeler için etkili dijital pazarlama teknikleri kitabının yazarından, işletmeniz için dijital pazarlama danışmalığı ve ekibiniz için dijital pazarlama eğitimi alarak sürdürülebilir bir büyüme sağlayın. Hedeflerin belirlenmesi, verimli bir stratejinin oluşturulması ve uygulanabilir bir planlama ile işlerinizi büyütün.

Copyright © All rights reserved | Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmeni & Yazarı