Dijital Pazarlama Eğitimi

Bilginizi geliştirmek, kariyerinizde yeni bir sayfa açmak veya pozisyonunuzda yükselmek için dijital pazarlama eğitimine katılmasınız.
Dijital Pazarlama Eğitiminden Bir Görüntü

Dijital Pazarlama Eğitimi Nedir?

Dijital pazarlama eğitimi dijital pazarlama stratejisi, sosyal medya yönetimi ve reklamcılığı, Google Ads reklamcılığı, arama motoru optimizasyonu, e-posta pazarlama, içerik pazarlaması ve e-ticaret gibi modüllerden oluşur.

Covid-19 pandemisi ile birlikte önemi bir kez daha ortaya çıkan dijital pazarlama artık tüm kurum ve bireylerin kişisel gelişimleri için bilgisi olması gereken bir yetenek haline gelmiştir. Dünyanın dijitale kayan yapısı işletmelerin pazarlama aktivitelerini de kökünden değiştirdi. Bu pandemi bize gösterdi ki; e-ticaret ve dijital pazarlama, geleneksel pazarlama gibi durmayan ve sürekli kendini yenileyen bir kavram. Bu nedenle pazarlama profesyonelleri ve özellikle startuplar için dijital pazarlama eğitimi almak artık bir hobi değil, gerekliliktir.

İnternette dijital pazarlama eğitimi almak için birçok arama gerçekleştiriliyor. Bu aramalar sonucunda ise online veya yüzyüze eğitimler bulunabiliyor. Burada dikkat edilmesi gereken nokta eğitimin anlaşılabilirliği ve tatmin ediciliğidir. Coursera, Udemy gibi birçok online platformdan dijital pazarlama, sosyal medya, arama motoru optimizasyonu vb eğitimler alınabilir. Bu eğitimler bir temel oluşturmak için iyi fırsatlar olabilir. Fakat her eğitimde olduğu gibi teorik ve pratik birbirinden farklıdır. Her ne kadar dijital pazarlama öğrenmek ve bu konuda uzman olabilmek için teorik bir altyapı olması gerekse de, pratik bu işin doğasıdır. Çünkü dijital pazarlama neredeyse her gün gelişmekte ve değişmektedir. Dolayısıyla bu adaptasyona ve güncelliğe hazır eğitimlerle sahip olamazsınız.

Bu nedenle bir dijital pazarlama eğitimi araması yaparak bu sayfaya kadar geldiniz. Umarım bu yazıyı okuyor ve önemini kavrıyorsunuzdur. Tekrarlamak gerekirse eğitimde teorik kadar pratiği de öğrenmek gereklidir. Bu pratiği de ancak birebir alabileceğiniz eğitimler sayesinde gerçekleştirebilirsiniz. Bunun yanında eğitimi verenin de anlatım tarzı, konuları örnekleyebilmesi, tecrübesi ve yaklaşımı da bir dijital pazarlama eğitiminden alabileceğiniz maksimum verimi sağlar.

Bireysel ve kurumsal dijital pazarlama eğitimlerinde genel geçer konular, aykırı örnekler ve tek yönlü bir sunuşun aksine, katılımcı, uygulama ağırlıklı ve özellikle işletmelerin kendi sorunları üzerinden verilen örneklerle etkili dijital pazarlama tekniklerinin öğrenilmesini sağlıyoruz.

Bilge Adam’da Dijital Medya Eğitimleri veren ve KOBİ’ler İçin Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri kitabının yazarı Bora Kurum ile iki gün süren Dijital Pazarlama Eğitimi ile katılımcılar aşağıdaki başlıklar ile ilgili bilgi edinecek ve uygulama yapma fırsatınız yakalayacaklar. Her dijital pazarlama eğitimi katılımcısı ücretsiz olarak ‘KOBİ’ler İçin Dijital Pazarlama Teknikleri‘ kitabının da sahibi olabileceklerdir. Ayrıca dijital pazarlama eğitimi katılımcıları bir ‘Dijital Pazarlama Eğitimi Katılım Sertifikası’ almaya da hak kazanmaktadırlar.


Eğitim Talep Formu


Dijital Pazarlama Eğitiminde Neler Öğreneceksiniz?

‘KOBİ’ler İçin Dijital Pazarlama Teknikleri’ kitabının yazarından alacağınız dijital pazarlama eğitimi, geleneksel dijital pazarlama eğitimlerinin aksine, birebir bir dijital pazarlama danışmanlığı gibi eğitim katılımcılarının kendi sorunları üzerinden verilen örnekler ve bu sorunların çözümleri üzerine şekillenir. Her dijital pazarlama eğitiminin müfredat olarak genel çerçevesi belliyken, eğitimlerde içerikler sürekli katılımcı profiline göre değişmektedir. Bu sayede katılımcıların dijital pazarlama eğitiminden maksimum verimi alması sağlanır.

Eğitim Konuları

  • Dijital pazarlama nedir? Neden önemidir?
  • Dijital pazarlama yapmanın yolları ve kanalları nelerdir?
  • Dijital pazarlama bir işletmeye ne kadar mal olur?
  • Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulup, uygulanır?
  • Arama motoru optimizasyonu (SEO) nedir? 
  • Arama motoru pazarlaması (SEM) nedir?
  • Inbound pazarlama nedir?
  • İçerik yönetim sistemleri (CMS) nedir?
  • Sosyal medya pazarlaması nedir?
  • İçerik pazarlaması nedir?
  • E-posta pazarlama nedir ve nasıl uygulanır?
  • Müşteri ilişkileri yönetim sistemleri (CRM) nedir?
  • Pazarlama otomasyonu nedir? Nasıl yapılır?
  • Web sitesi tasarlarken hangi yapı seçilmelidir, nasıl tasarlanır ve optimize edilir?
  • Yeni müşteri kazanım teknikleri nelerdir?
  • Dijital pazarlam ölçümleme, raporlama ve anlamlandırma nasıl yapılır?

Ekibiniz Neden Dijital Pazarlama Eğitimi Almalı?

Dijital pazarlama eğitimi, hedef kitlenize ulaşmanızı ve etkili iletişim kurmanızı sağlar. Web analiz araçlarıyla kampanyalarınızın etkinliğini ölçebilir ve satış fırsatlarını kaçırmamak için gerçek zamanlı olarak iyileştirmeler yapabilirsiniz.

Ekibiniz dijital pazarlama hakkında ne kadar bilgi sahibi? Cevabınız çok azsa veya hiçbir şey değilse, şirketinizin gelişimi için büyük fırsatları ve günümüz pazarında rekabetçi kalma olasılığını kaçırıyor olabilirsiniz.

İnternet hayatın her alanında var ve iş dünyası da bunun bir istisnası değil. Küresel pazarda görünürlük kazanmak, marka imajlarını geliştirmek ve hedef kitlelerine ulaşmak isteyen şirketler dijital pazarlama eğitimlerine büyük yatırım yapmalıdır.

Yeni iş ortamı, işletmelerin büyümesi için zengin kaynaklar sunmaktadır. Şirketiniz büyümeye devam etmek için yeni zamanlara uyum sağlamalıdır. Burada sadece tanıtım veya reklamdan değil, pazar araştırması, analiz ve dijital pazarlamanın parmaklarınızın ucuna getirdiği diğer araçlardan da bahsediyoruz.

Jay Baer’den Dijital Pazarlamanın En İyi Korunan Sırrı (1:32)

Dijital Pazarlama Eğitiminin Şirketiniz İçin Önemi?

İnternetin ortaya çıkışından bu yana dünya değişti. İnsanlar interneti diğer şeylerin yanı sıra iletişim kurmak, bilgi almak, alışveriş yapmak ve ilişki kurmak için kullanıyor. Bu gerçeklik, yeni bir iş yapma biçimine kapı açmıştır. Ve sadece büyük şirketler için değil.

Dijital ortam, küçük ve orta ölçekli şirketlerin büyük şirketlerle aynı düzeyde rekabet edebilmeleri için bir fırsattır. Bu nedenle dijital pazarlama eğitimi, işletmenizin gelişiminin temel bir parçasıdır.

Dijital pazarlama becerilerine sahip bir ekip, şirketinizin rekabet gücünü artırmasına yardımcı olabilir. Geleneksel pazarlama kanalları ortadan kalkmadı, ancak etkinlikleri büyük ölçüde azaldı.

Dolayısıyla, reklam yatırımınızın daha kârlı olmasını istiyorsanız, yeni tekniklere ve iletişim kanallarına hakim olmalısınız. Başka bir deyişle, potansiyel müşterilerinizle onların dilinde konuşmalısınız. Bu da internetin, Google’ın ve sosyal ağların dili.

Dijital pazarlamanın göz ardı edemeyeceğiniz en büyük avantajlarından bir diğeri de kampanyalarınızın etkinliğini ölçme ve gerçek zamanlı olarak iyileştirmeler yapma yeteneğidir. Geleneksel medyada bir reklam yayınladığınızda veya bir billboard yerleştirdiğinizde kaç kişinin gördüğünden emin olamayacağınızı düşünün.

Ama dahası da var. Reklamınızı fark eden tüketicilerin hedef kitlenizin bir parçası olup olmadığını veya kampanyanın onları gerçekten etkileyip etkilemediğini de bilemezsiniz. Bu nedenle, çevrimdışı medyadaki reklam yatırımınızın geri dönüşü hakkında gerçekçi rakamlar vermek çok zor olacaktır.

Dijital pazarlamada durum böyle değil. Blog gönderileri, banner reklamlar veya sosyal medya gönderileri ile web sitenize kaç kişinin tıkladığını, web sitenizde ne kadar kaldıklarını ve sitenizden hangi noktada ayrıldıklarını tam olarak öğrenebilirsiniz. Bu, kampanyalarınızı daha kârlı hale getirmek için nereleri iyileştirebileceğinizi analiz etmenizi kolaylaştırır.

Dijital Pazarlama Eğitiminin En İyi Strateji Hangisidir?

Online pazarlama ya da dijital pazarlama, reklamcılığın temelleri üzerine inşa edilir, ancak aynı zamanda daha önce herhangi bir çalışma yapmadan tanıtım stratejilerinde uzmanlaşmayı mümkün kılacak şekilde gelişir.

Bu nedenle, ister reklamcılık sektöründe deneyiminiz olsun, ister profesyonel bilgi edinmek için ilk seçeneğiniz olsun, ideal olan bir eğitim kursu (çevrimiçi veya yerinde) almaktır. Ne kadar uzmanlaşmak istediğiniz size kalmış. Mesleki kurslardan yüksek lisans derecelerine, lisansüstü kurslara ve orta veya ileri mesleki eğitim kurslarına kadar her şeyin olduğunu göreceksiniz.

Hepsinden iyisi, birbirleriyle uyumludurlar. İletişim, reklamcılık ve pazarlama alanlarında yüksek lisans yapabilir ve dijital pazarlama ve e-ticaret alanında yüksek lisans derecesi alarak uzmanlaşabilirsiniz. Bu şekilde, iş bulma şansınızın rakiplerinizden nasıl daha yüksek olduğunu göreceksiniz.

Dijital Pazarlama Uzmanlıkları

Dijital pazarlamada o kadar çok uzmanlık alanı var ki hepsini ele almak imkansız, ancak şirketler için gerekli.

Tercihlerinize en uygun olanları, işiniz söz konusu olduğunda kendinizi en rahat hissettiklerinizi seçin. Tüm hayatınızı bu işi yaparak geçireceğinizi aklınızdan çıkarmayın; bu nedenle bu işi sevdiğiniz bir şey haline getirmenizde fayda var.

Ancak bu sektörde bir iş bulduktan sonra eğitim bitmiyor. Diğer birçok meslekten farklı olarak dijital pazarlama gelişiyor, değişiyor ve 5 yıl önce bir şirkete internette öne çıkması için sunulan stratejiler artık eskidi. Bu nedenle eğitim devam etmelidir. Mesleki kurslar ve lisansüstü eğitimler, bu sektörde güncel kalmanın en iyi yoludur, ayrıca belgelere yatırım yapmak, fuarlara, kongrelere ve konferanslara katılmak ve diğer profesyonellerle çok fazla iletişim kurmak gerekir.

Dolayısıyla, pazarlamaya ilgi duyuyorsanız, sürekli yeni şeyler öğrenmeyi seviyorsanız ve hepsinden önemlisi, dijital zorlukların üstesinden gelmeye cesaretiniz varsa, bu profesyonel sektör, çalışırken eğlenmeniz için tam da ihtiyacınız olan şeye sahiptir.

Diğer Profesyonel Sektörlerde Online Eğitimin Yükselişi

Dijital pazarlama, online eğitimi en çok benimseyen profesyonel sektörlerden biri, çünkü tüm eylemleri online tabanlı. Gerçek işinizde kullanacağınız araçları ve platformları internet üzerinden incelemek daha pratik ve kolaydır. Ancak online eğitim diğer profesyonel sektörlerde de çok iyi karşılanıyor.

Avantajları arasında, öğrencinin ihtiyaçlarına göre uyarlanmış bir hızda çalışabilmek, tüm müfredata herhangi bir cihazdan erişebilmek ve ayrıca kurs uzmanlarıyla daha hızlı iletişim kurmak yer almaktadır.

Bu ve diğer avantajlar, çevrimiçi eğitimin BT, teknoloji ve telekomünikasyon gibi daha belirgin sektörlerden sağlık bilimleri, sosyal bilimler ve hatta endüstri gibi çok daha az öngörülebilir olan diğer sektörlere kadar uzandığı anlamına gelmektedir.

Örneğin, Endüstriyel Otomasyon Yüksek Lisansı, sürekli iş teklifleri olan bir meslek dalı olduğu için sektördeki öğrenciler tarafından en çok arananlardan biri olmuştur, ancak birçok öğrenci kendi şehirlerinin dışında eğitim almadıkları sürece bundan yararlanamamıştır.

Online eğitim, endüstriyel otomasyon gibi sektörlerin nihayet şirketlerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek kadar ilgili öğrenci bulmasına olanak tanıyor.

Bu nedenle, hem bu sektörlerde hem de dijital pazarlama gibi daha da iyi kabul gören diğer sektörlerde bu çalışma metodolojisi giderek daha fazla yer almaktadır.

Eğitimi Tarihleri

Dijital pazarlama eğitimleri, önceden belirlenen tarihlere göre açık grup dijital pazarlama eğitimleri, şirket içi/kurumsal dijital pazarlama eğitimleri ve talebe bağlı birebir dijital pazarlama eğitimleri olarak üç farklı kategoride gerçekleştirilmektedir. Eğitimlerle ilgili daha fazla bilgi aşağıda sıralanmıştır.

Açık Grup Eğitimler

Grup dijital pazarlama eğitimlerimiz, ön kayıt olan katılımcılarla minimum katılımcı sayısına ulaşıldığında otomatik olarak açılır. Eğitim yeri ve tarihi grup dijital pazarlama eğitimi katılımcılarına e-posta yoluyla bildirilir. Ayrıca dijital pazarlama eğitimine ön kayıt olan kişilere e-posta yoluyla eğitim fiyatı paylaşılır.

* Eğitimler online veya sosyal mesafe kuralına göre hazırlanan salonlarda yapılır.

Kurum içi/Kurumsal Eğitimler

Kurum içi/kurumsal dijital pazarlama eğitimi, gelen kurumsal talepler doğrultusunda düzenlenir. Kurumsal eğitimler sadece ilgili kurumun katılımcılarıyla yapılır. Dijital pazarlama eğitim müfredatı standart olabileceği gibi kurumun ihtiyaçlarına göre düzenlenebilir ve dijital pazarlama eğitimi kurumun ihtiyacına göre sürdürülebilir. Eğitim yeri ve zamanı kurum ile birlikte belirlenir. Daha fazla bilgi ve kurumsal dijital pazarlama eğitim talebi için formu doldurabilirsiniz.

* Eğitimler online veya sosyal mesafe kuralına göre hazırlanan salonlarda yapılır.

Birebir Eğitimler

Birebir dijital pazarlama eğitimlerimizde tamamen ihtiyaçlara odaklanan bir dijital pazarlama eğitimi anlayışı benimsenir. Birebir dijital pazarlama eğitimimiz ile A’dan Z’ye tüm dijital pazarlama teknikleri üzerinden detaylı olarak uygulamalı eğitim yapılır. Birebir dijital pazarlama eğitimleri sonunda katılımcının dijital pazarlamayı kendi kendine yapabilir hale gelmesi hedeflenmektedir. Eğitim yeri ve zamanı birebir dijital pazarlama eğitimi katılımcısı ile belirlenir.

* Eğitimler online veya sosyal mesafe kuralına göre hazırlanan salonlarda yapılır.

Dijital Pazarlama Eğitimleri Hakkında Daha Fazlası

Koronavirüs Döneminde Dijital Beceri Eğitimi Şart

Yeni teknolojilerin ortaya çıkışı ve yükselişi, dijital becerilerimizi yeniden düşünmemizi sağladı. Böylesine değişen bir bağlamda, geride kalmamak ve yaklaşan teknolojik devrime katılmak için bilgilerimizi gözden geçirmenin zamanı geldi. Koronavirüs krizi, ilan edilen değişiklikleri daha da hızlandırdı ve birçok uluslararası kuruluşun öngördüğü şeyi hızlandırdı: dijitalleşme geleceğin anahtarı olacak.

Randstad’ın Yetenek Trendleri 2020 raporuna göre, koronavirüs pandemisinin neden olduğu sağlık acil durumunun ardından şirketlerde veri analizi kullanımı, Büyük Veri uygulaması ve tele-çalışma yükselen trendler. Şirket, yetenek ve dijitalleşme konusunda kararlı olan şirketlerin yeni normale en iyi uyum sağlayan şirketler olacağını, uyum sağlayabilen ve dijital becerilere sahip profillere daha fazla talep olacağını savunuyor.

İşletmeler dijitalleşmelerini ilerletmek için çok çalışıyorlar ve bugünlerde onları desteklemek için çok sayıda girişim görüyoruz. Sonuncusu Amazon’un Despega programı. Şirketin hedefi, pandemi sonrasında 50.000’den fazla İspanyol KOBİ’sini dijitalleştirmek. Verilerine göre, küçük ve orta ölçekli şirketlerin yalnızca %19’u online satış yapıyor.

Çevrimiçi Pazarlama Üzerine Yatırım Yapmak

Raporun sonuçlarından bir diğeri: Büyük veri ve analitiğin uygulanması büyüyen bir trenddir, çünkü iş büyüme stratejileri, pazar gelişmelerinin göstergeleri ve analitik tahminleri tarafından daha da fazla yönlendirilecektir.

Mevcut değişken iş ortamı ve çözülemeyen sağlık kriziyle birlikte, uzaktan çalışmanın kalıcı hale gelebileceğine de işaret ediyorlar. Yeni akademik yılın başlangıcında, birçok şirket bu sistemi kullanmaya devam edeceğini açıkladı ve büyümesi göz önüne alındığında, hükümet bu sistemi düzenlemek için bir yasaya son şeklini veriyor.

Dijital becerilerimizi eğitmek ve geliştirmek, çok sayıda dijital pazarlama eğitimi programı ve/veya yüksek lisans derecesi ile mümkündür. İşletmenizin geride kalmaması için Bora Kurum’un Etkili Dijital Pazarlama Eğitimi programını değerlendirebilirsiniz. Bu program, dijital pazarlama ve e-ticaret alanlarında uzmanlaşmış ekiplere liderlik etmek isteyen profesyonellere yöneliktir. Ayrıca, bilgilerini güncellemek ve Sosyal Medya, SEM veya SEO gibi dijital ortamdaki ana araçlar hakkındaki bilgilerini derinleştirmek isteyenler için.

Bu program, dijital pazarlama tekniklerinin e-ticaret ile entegrasyonuna odaklanarak kuruluşlarımız için iyi ekonomik sonuçlar sağlayan dijital projeler oluşturmanızı ve yönetmenizi sağlar. Ayrıca, sunduğumuz vaka çalışmaları sayesinde her birinin dezavantajlarını ve avantajlarını analiz etmenize olanak tanıyacak farklı görünür projeler gerçekleştirebileceksiniz.

Öğrenciler hedef kitlelerini belirlemeyi, bir pazarlama planı geliştirmeyi, SEO, SEM, sosyal ağlar ve reklam formatları gibi araçları kullanarak potansiyel müşterileri çekmeyi ve uygun web analizleri yapmayı öğreneceklerdir. Program iki yöntemle alınabilir: çevrimiçi veya karma öğrenme.